FANDOM

Państwo Zapytaj
Ghghgh.JPG
Flaga Państwa Zapytaj
Konstytucja: Tymczasowa Konstytucja Państwa Zapytaj
Szef rządu: Premier Marcin184
Prezydent: wakat
typ państwa: demokracja
ustrój: Republika
Powierzchnia: 298 tyś. km2
ludność: 5 678 980 mln
Hymn państwowy: Cool Me Down
Stolica: Zapsztat
PKB: 4897,3 mld USD
Państwo Zapytaj ( ang.State Ask, deu. Zustand Fragen, fr. Nation Demander) - kraj położony na kontynencie Zapytaj Onet w internecie.
Mapaaa.PNG

MAPA KRAJU

Margaret - Cool Me Down (Official Lyric Video)03:00

Margaret - Cool Me Down (Official Lyric Video)

HYMN

Władza

W Państwie zapytaj obowiązuje system demokratyczny. To włąsnie demokracja jest najważniejsza ideą Państwa Zapytaj. Obowiązuje trójpodział władzy. Władzę wykonawczą sprawuje rząd i prezydent, władzę ustawodawczą jednoizbowy parlament a władzę sądowniczą Centralny Sąd Krajowy.

Co 2 miesiące odbywają się wybory parlamentarne ( rok składa się z właściwych 6 kadencji sejmu ) a wybory prezydencie odbywają się co 4 miesiące. Sejm składa się z 400 mandatów rozdzielanych pomiędzy 10 posłów każdy po 40 mandatów oraz składa się z członków klubu "Parlament Zapytaj", mają oni prawo głosu jeśli nie są multikontami. Łącznie więc sejm składa się z 400 mandatów plus osoby które zagłosowały zgodnie z regulaminem a każda osoba nie będąca posłem wybranym lecz posłem obywatelskim ma równowartość 10 mandatów. Tzn gdy ZA przyjęciem danej ustawy zagłosuje 4 posłów oraz 3 posłów obywatelskich to łączny wynik ZA będzie równy 190.

Po wyborach parlamentarnych, prezydent powierz misję tworzenia rządu zwycięskiej partii. Rząd musi uzyskać wotum zaufania od sejmu większością minimum 201 głosów. Wybory prezydenckie zarządza marszałek sejmu, prezydent jest wybranym jeśli w głosowaniu powszechnym zdobędzie minimum 50,1% głosów. Dopuszczalne są II tury głosowania.

Kandydatów do Centralnego Sadu Krajowego wyznacza: 1- prezydent 1- sejm 1- obywatele w głosowaniu powszechnym. Kandydat wyznaczony przez sejm jest także prezesem sądu.

RM.JPG

Sala posiedzeń Rady Ministrów

Więcej z Fandomu

Losowa wiki